Horhe Luis Borhes

Kada bih svoj život mogao ponovo da proživim,
pokušao bih u sledecem da napravim više grešaka,
ne bih se trudio da budem tako savršen,
opustio bih se više.

Bio bih gluplji nego što bejah, zaista,
vrlo malo stvari bih ozbiljno shvatao.
Bio bih manji cistunac.
Više bih se izlagao opasnostima, više putovao,
više sutona posmatrao, na više planina popeo,
više rijeka preplivao.
Išao bih na još više mjesta na koja nikad nisam otišao,
jeo manje boba i više sladoleda, imao više stvarnih
a manje izmišljenih problema.

Ja sam bio od onih što razumno i plodno prožive
svaki minut svog života; imao sam, jasno i casaka radosti.
Ali kad bih mogao nazad da se vratim, težio bih samo
dobrim trenucima.
Jer ako ne znate, život je od toga sacinjen, od trenova samo;
nemoj propuštati sada.

Ja sam bio od onih što nikad nigde nisu išli bez toplomera,
termofora, kišobrana i padobrana;
kada bih opet mogao da živim,
s proljeca bih poceo bosonog da hodim
i tako išao do kraja jeseni.
Više bih se na vrtešci okretao, više sutona posmatrao
i sa više djece igrao, kada bih život ponovo pred sobom imao.

Ali vidite, imam 85 godina i znam da umirem.

Horhe Luis Borhes

,

  1. Ostavite komentar

Ostavite odgovor

